основи композиції


Previous Entry Share Next Entry
Взаємодія елентів композиції на прикладі натюрморту:
kompoza
Взаємодія елементів:
Вивчивши, зрозумівши і відчувши всі основні характеристики елементів композиції можна починати вивчати їх взаємодію. Варіантів взаємодії елементів є безліч. Це дуже практичний момент вивчення композиції, тому я в цьому пості не просто теоретично буду пояснювати цю тему, а й зупинюся на практичному її вивченні.
На взаємодію елементів будуть впливати:
- характеристикі елементів, що взаємодіють
- характеристика площинии  або середовища, яке їх оточує
-характеристика інших елементів на площині або в середовищі
( якщо такі є, звичайно) 
Практичне вивчення взаємодії:
На практиці взаємодію елементів вивчають, виконуючи композиції на взаємодії плями і лінії,  двох ліній, двох ліній і однієї плями і тд. Завдання поступово ускладнюються. Можна вводити більш конкретні данні. Наприклад, дві білі плями квадратної форми і одна крива лінія. Таким чином в процесі практики ми можемо не тільки теоретично взнати, а й практично відчути можливі варіанти взаємодій. Варіантів вправ може бути безліч. 
Вивчення взаємодії елементів композиції на прикладі натюрморту: 
Після низки вправ на абстрактну взаємодію елементів композиції можна перейти до намалювання більш конкретних композицій, наприклад натюрморту. Я рекомендую використовувати монохромні елементи максимально простої форми: чашки, фрукти, книжки, пляшки, коробки і тд. Цікаво розташувати ці предмети на смугастому тлі. Найпростіший варіант натюрморту: дві темні чашки і біле яйце на смугастому тлі.
221.30 КБ
Задачі при намалюванні натюрморту: 
При намалюванні натюрмортів такого плана художника не повинні цікавити реалістичні цінності: ідеальна схожість форми, подібність фактури, ідеальність пропорцій та розташування на площині. Рахувати складочки на драперії - це теж завдання трохи не для цього етапу)) На данному етапі ми вивчаємо: 
- форму
- розкладення форми на елементи на плями і лінії
- вивчення взаємодії цих елементів
- знаходження цікавих форм взаємодії елементів
- розташування елементів на форматі 
- тональна розкладка взаємодії плям і ліній на форматі
- стилізація

Форма, її розкладення на елементи або об'єднання.
На етапі вивчення взаємодії елементів композиції на форматі найбільше значення має вивчення форми, через розкладення її на основні елементи композиції. Або навпаки об'єднання декількох форм в одну складну пляму. 
Взаємодія елементів, знаходження цікавих форм взаємодії:
Під час компоновки простих композицій на взаємодію лінії і плями ми вивчали різні варіації взаємодії. На данному етапі можна вже шукати більш складні варіанти: накладення плям, зміна тональності плям або ліній при їх накладенні, розташування однієї плями всередині іншої і тд. Всі варіанти перерахувати дуже важко. Це вже досить практичний аспект. 
Розташування елементів на форматі: 
Дуже важливий момент, який потрібно помятати при розташування елементів композиції на форматі - це знаходження центру формату. 
Центр формату: 
Цент формату знаходиться не в центрі листа! Це пов'язане з оптичними особливостями нашого зору. Треба просто запам'ятати, що центр формату знаходиться на 1/8 вище центра по вертикалі.  Це стосується любої форми формату. 
Центрове розміщення на форматі: 
Це найбільш простий тип розміщення на форматі. При цьому композиція сама по собі є збалансованною і самодостатньою. Прикладом може служити "Чорний квадрат " К. Малевіча. 
Врівноважене розміщення на форматі: 
При несиметричному, або нецентровому розміщенні на форматі елементи композиції вимагають врівноваження. Врівноваження може бути по рухам, ритмам, тональності, домінантності плям або ліній і тд. Я писала про врівноваження на прикладах робіт в розділах пляма і лінія і ще буду повертатися до цього моменту в подальшому аналізі робіт по композиції. Врівноваденність композиції є одним з основних моментів у вивченні композиції, і тим не менше не існує універсальної формули на цей рахунок. Це знання, які ми отримуємо на практиці і при аналізі і копіюванні грамотних робіт. 
Всім моїм особистим роздумам і теоретичним знанням буду присвяченний пост, під назвою " Площина". 
Стилізація: 
Перший тип стилізації дуже подібний до стилізації в літературі. Це цілеспрямована подібність до певних стилістичних особливостей того чи іншого стилю або напрямку в мистецтві. Данна стилізація не є копіюванням чужого стилю. Це є вивчення основних стилістичних особливостей цього стилю і впровадження їх в своїх роботах після внутрішнього аналізу і трансформації
Інший тип стилізації - це спрощення і декоратизування форми. Цей тип є ближчий нам на данному етапі вивчення композиції. Тут варто вивчати саму форму: об'єднувати її або розкладати на складові, спрощувати або навпаки декоратизувати, добавляти фактур або локальних тональностей.  
30.19 КБ

На данній композиції Пабло Пікассо ми бачимо дуже цікаве вирішення проблем чорно-білого натюрморту. Тут ми бачимо спрощення форми в деяких елементах і сильну декоратизацію в інших. 

80.97 КБ

Дуже багато натюрмортів було виконано способом колажа. Першим його почав використовувати Жорж Брак. Колажний метод вже сам по собі спрощує форму і дає багато можливостей показати фактуру предметів. На данному натюрморті ми бачимо дуже активну темну пляму, яка тримає низ композиції, дві менш активні, але фактурні плями, ритми яких йдуть від центру і найбільш активну по фактурі, але найменшу по формі пляму з фактурою шрифта. Все це підтримано лініями і крапками. 

71.08 КБ

Пабло Пікассо піддивився у Брака техніку колажа, але використовував її просто геніально. Він працював з різними елементами, навіть з об'ємними. Ритмічно в цій композиції переважає вертикальний рух. Його тримає важка чорна пляма справа і менші плями по центу. Гітара (пляма найскладнішої на данній композиції форма) теж розташована вертикально. Дуже активний і несподіванний рух діагональної плями, з шрифтовою фактурою. І тільки вертикальний прямокутник зліва, трохи підтримує її рух вліво. Це створює напруження і добавляє композиції яскравості. А невеличкі діагональні скоси двох маленьких світлих плям завершують всю композицію і врівноважують всі рухи. 
18.92 КБ

Ще один натюрморт Пабло Пікассо. Тут можно прослідкувати цікаву стилізацію предметів. Розміщення предметів центрове, але мінімальна гра з кутами по вертикалі не дає нам вважати цю композицію нудною, або простою. 

140.13 КБ
111.55 КБ

До теми стилізації цікавими ілюстраціями будуть роботи Хоана Міро (Joan Miro), дивовижно світлого і цікавого хцдожника. В одній книжці Кундери я прочитала, що в роботах Міро є "відчуття щастя". Мені здається це зауваження дуже влучним. При цьому він створює це відчуття дуже своєрідними формами плям і ліній. Дивне поєднання розмірів і ритмів створюють навіть в простому натюрморті абсолютно фасмагоричний світ поєднань і настроїв. 

?

Log in