основи композиції


Previous Entry Share
Статика:
kompoza
Статичність і динамічність елементів композиції:
Статичний та динамічний потенціал несе в собі кожен елемент композиції. При створенні статичних і динамічних композицій це треба враховувати. Композиція з статичних елементів буде більш статичною, ніж композиція з елементів, в яких закладений безкінечний потенціал руху. І навпаки. Більш конкретно про статичний і динамічний потенціал елементів написано в постах "лінія, крапка, пляма".
Статика: 
Статика - це відсутність руху в данний момент. При цьому в композиції або в елементах композиції може бути внутрішня напруга або навіть потенціал руху. Головне, що в данний момент композиція знаходиться в стані спокою. 
Основа в статичній композиції:
Статична композиція тяготіє до основи. Основою людина підсвідомо вважає горизонтальну площину. Статична композиція часто будується на основі, тому що багато відомих нам статичних явищ пов'язані саме з відчуванням основи. Дерево росте з землі, будинок теж стоїть на основі, наші статичні пози пов'язані з відчуттям основи під ногами. Побудова статичної композиції на основі звісно ж не є обов'язковою, але можна сказати, що найчастіше композиції, прив'язані до основи будуть статичними. 
Сила тяжіння в статичній укомпозиції: 
Інше абсолютно інтуїтивне відчуття статики - тяготііння елементів  до нижнього краю формату (сила тяжіння). Не можна сказати, що всі композиції побудовані по цьому принципу будуть статичні, але можна сказати, що нижній край формату є більш статичним, ніж верхній. 
Статика і ритм: 
Ритм посилює статику. Статична композиція, в яку добавленний ритм стає більш статичною. максимально ритмована статична композиція стає орнаментом. 

279.89 КБ

В данній композиції Василя Кандінського ми бачимо максимальне використання всіх статичних елементів і тяготінь статичної композиції. Головна форма - квадрат (найбільш статична пляма). Форма стоїть на основі, горизонтальній площині. Вся композиція тяготіє до нижньої частини формату. Динаміка абсолютно відсутня. 
36.18 КБ

В данній роботі Пауль Клеє створює статичне відчуття вже самою формою своїх плям. Форма має опорні частини і ніби "стоїть" на площині, хоча сама основа не промальована. Ритмічність статичних елементів створює додаткове відчуття спокою. 

753.05 КБ

Дуже мені подобається як створює статичні композиції Фріденсрайх Гундертвассер ( Friedensreich Hundertwasser) - австрійський художник та архітектор, відомий своїми яскравими творами, які він ще й втілював в реальні архітектурні споруди. У Відні можна спостерігати багато архітектури Гундертвассера, яка просто вражає своїми формами і кольторами. Такий собі хіпуючий Гауді. 
В данній композиції ми бачимо, що художнику вдалося не просто створити статичну композицію, а й створити її максимально цікавою і звучною. Важка темна горизонтальна основа формату тримає на собі прямокутної форми будиночки, з ритмічною орнаментальною графікою. Горизонтальний ритм у верхній частині формату, створенний з контрастних по кольору квадратних форм перекликається з горизонтальною основою і підкреслює її силу. 

64.07 КБ

Інша статична композиція Пауля Клеє теж побудована на архітектурних мотивах. Основний принцип статичності в використанні елементів з статчними характеристиками і їх скупчення ближче до нижнього краю формату. Декоратиані горизонтальні лінії на фоні підкреслюють поняття основи. 

29.51 КБ

Казимір Малевич створює фігуративну композицію, де основою статичного відчуття є перетин основи (горизонталі) і фігур (вертикаль). Ці прості напрямки при співвідношенні нейтралізують потенціал динаміки один одного. 

  • 1

Дуже повчально

(Anonymous)
чому б і ні:)

  • 1
?

Log in